Prezydent Stanford rezygnuje po tym, jak raport znalazł błędy w jego badaniach

Marc Tessier-Levigne poddał swoją pracę naukową wielomiesięcznym intensywnym analizom zdeklarowany W środę zrezygnował z funkcji rektora Uniwersytetu Stanforda po tym, jak niezależny przegląd jego badań wykazał znaczące błędy w badaniach, które nadzorował dekady później.

The RecenzjaProwadzone przez zespół zewnętrznych naukowców, dr. Praca Tessier-Levin została obalona przez najpoważniejsze twierdzenie – przełomowe badanie z 2009 roku dotyczące choroby Alzheimera było przedmiotem dochodzenia, które wykazało sfałszowane dane, a dr Tessier-Levigne zamknął je.

Panel stwierdził, że twierdzenia „wydają się fałszywe” i że nie ma dowodów na sfałszowanie danych ani na to, że dr Tessier-Levigne dopuścił się oszustwa.

Ale badanie z 2009 roku, przeprowadzone, gdy był dyrektorem firmy biotechnologicznej Genentech, miało „liczne problemy” i spadło „poniżej zwykłych standardów rygoru naukowego i procesu”, zwłaszcza dla tak wpływowego artykułu.

W wyniku przeglądu dr. Tessier-Levigne powiedział, że wycofuje artykuł z 1999 roku w czasopiśmie Cell i dwa artykuły z 2001 roku w Science. Przeprowadź coś, co określa się mianem obszernej edycji.

Stanford jest znany ze swojego przywództwa w badaniach naukowych i chociaż twierdzenia dotyczyły prac opublikowanych przed przybyciem dr Tessier-Levigne na uniwersytet w 2016 r., zarzuty słabo odzwierciedlają uczciwość uniwersytetu.

W oświadczeniu szczegółowo uzasadniającym swoją rezygnację dr hab. Tessier-Levigne powiedziała: „Spodziewam się, że debata na temat raportu i jego wniosków będzie kontynuowana, przynajmniej w krótkim okresie, co doprowadzi do debaty na temat moich zdolności do kierowania uniwersytetem. W nowym roku akademickim.” Dr. 63-letni Tessier-Levigne ustąpi ze stanowiska rektora pod koniec sierpnia, ale pozostanie na uniwersytecie jako profesor biologii.

Uniwersytet mianował Richarda Sallera, profesora studiów europejskich, tymczasowym rektorem ze skutkiem od 1 września.

Zarzuty pojawiły się po raz pierwszy kilka lat temu przeciwko Pappir, internetowej platformie crowdsourcingowej do publikowania i omawiania prac naukowych. Ale pojawiły się ponownie po tym, jak studencka gazeta The Stanford Daily opublikowała serię artykułów kwestionujących dokładność i integralność pracy wykonanej w laboratoriach nadzorowanych przez dr Tessier-Levigne.

READ  17 migrantów uwięzionych w pociągu w Teksasie, 2 osoby nie żyją: urzędnicy

Jako rektor Stanford, dr Tessier-Levigne założył Doerr School of Sustainability, pierwszą nową szkołę uniwersytecką od 70 lat. Szkoła, która została otwarta w zeszłym roku, ma na celu przeciwdziałanie zmianom klimatycznym.

Na podstawie 89-stronicowego raportu panelu, ponad 50 wywiadów i przeglądu ponad 50 000 dokumentów, członkowie laboratoriów dr Tessier-Levine’a zaangażowali się w niewłaściwe obchodzenie się z danymi badawczymi lub wadliwe procedury naukowe, co spowodowało znaczące braki w pięciu. Artykuły wymieniły dr Tessier-Levigne jako głównego autora.

W kilku przypadkach zespół stwierdził, że dr. Tessier-Levigne nie podjęła wystarczających kroków w celu poprawienia błędów i zakwestionowała jej decyzję, by nie szukać korekty w artykule z 2009 roku po tym, jak ujawnił, że jego kluczowe ustalenie było błędne.

Pominięcia cytowane przez komisję obejmowały w sumie 12 artykułów, w których dr Tessier-Levigne została wymieniona jako główny autor lub współautor. Jako znany neurolog opublikował ponad 200 artykułów, skupiając się głównie na etiologii i leczeniu zwyrodnieniowych chorób mózgu. Począwszy od lat 90. pracował w kilku instytucjach, w tym w Stanford, Uniwersytecie Rockefellera, Uniwersytecie Kalifornijskim w San Francisco i firmie biotechnologicznej Genentech.

Stanford Daily jako pierwszy opisał tę historię Roszczenia Obrazy zostały zmanipulowane w artykułach opublikowanych w listopadzie zeszłego roku, w których wymieniono dr Tessier-Levigne jako głównego autora lub współautora.

W lutym kampusowa gazeta poinformowała, że ​​podczas gdy starszy naukowiec w Genentech, dr. Artykuł z 2009 roku opublikowany przez Tessier-Levigne opublikował artykuł z poważniejszymi zarzutami oszustwa.

The Stanford Daily donosi, że dochodzenie Genentech wykazało, że badanie z 2009 roku zawierało sfałszowane dane i że dr. Stwierdzono również, że zdiagnozowano Tessier-Levigne. Próbowała ukryć swoje ustalenia.

Poinformowano również, że Genentech, badacz ze stopniem doktora, który pracował nad badaniem, został przyłapany na fałszywych danych.

Dr. Tessier-Lavigne i były naukowiec, obecnie lekarz medycyny na Florydzie, zdecydowanie zaprzeczyli tym doniesieniom, opierając się w dużej mierze na nienazwanych źródłach.

READ  Mia i Rina Dee, nazwane na cześć brytyjsko-izraelskich sióstr zabitych w strzelaninie na Zachodnim Brzegu

Zauważając, że w niektórych przypadkach nie można było zidentyfikować nienazwanych źródeł wspomnianych w historii The Stanford Daily, zespół badawczy powiedział, że twierdzenie Daily, że „Genentech przeprowadził dochodzenie w sprawie oszustwa i znalazło oszustwo”, „pojawia się” w badaniu. musi się mylić.” Żadne takie dochodzenie nie zostało przeprowadzone, czytamy w oświadczeniu.

Po wstępnym raporcie gazety na temat sond manipulacyjnych w listopadzie, zarząd Stanforda utworzył specjalną komisję, której przewodniczyła powiernik Stanforda i była prokurator federalna Carol Lam. Specjalna komisja zaangażowała Marka Phillipsa, byłego sędziego federalnego w Illinois, oraz jego firmę prawniczą Kirkland & Ellis do przeprowadzenia przeglądu.

W styczniu p. Philip podobno kierował pięcioosobowym panelem naukowym – w skład którego wchodził laureat Nagrody Nobla i były prezydent Princeton – w celu zbadania twierdzeń z naukowego punktu widzenia.

Genentech okrzyknął badanie z 2009 roku przełomem, dr. Tessier-Levigne kiedyś sklasyfikował wyniki. prezentacja Całkowicie nowy i inny sposób, w jaki inwestorzy Genentec patrzą na proces choroby Alzheimera.

Badanie skupiło się na nieznanej wcześniej roli białka mózgowego zwanego receptorem śmierci 6 w rozwoju choroby Alzheimera.

Podobnie jak w przypadku wielu nowych teorii dotyczących choroby Alzheimera, główne odkrycie badania okazało się błędne. Po latach prób powtórzenia wyników Genentech ostatecznie zrezygnował z próby.

Dr. Tessier-Lavigne opuściła Genentec w 2011 roku, aby kierować Uniwersytetem Rockefellera, ale podczas pracy w firmie opublikowała kolejne prace, w których przyznała się, że nie potwierdziła kluczowych obszarów badań.

Niedawno dr Tessier-Levigne powiedział branżowej publikacji Stat News, że zarzucił niespójności w wynikach testów. zanieczyszczone próbki białek.

Dr. Laboratorium Genentech Tessier-Levin nie potwierdziło czystości próbek, co jest jednym z problemów procesu naukowego cytowanych przez zespół, który dr. Tessier-Levin skrytykował decyzję o niepoprawianiu oryginalnego artykułu jako „formatywny”. Granice praktyki naukowej.

W swoim oświadczeniu dr Tessier-Levigne powiedziała, że ​​Cell i Science próbowały opublikować poprawki do artykułów, ale Cell odmówił opublikowania poprawki, a Science nie opublikowała ich po wyrażeniu zgody.

READ  Czy Boeing 737 MAX 9 ma wadę konstrukcyjną?

Odkrycia zespołu potwierdziły raport opublikowany przez Genentech w kwietniu powiedział Wewnętrzny przegląd roszczeń przeprowadzony przez Stanford Daily nie znalazł dowodów na „oszustwo, fabrykację lub inne umyślne wykroczenie”.

Większość raportu panelu, około 60 stron, to szczegółowy dodatek do analizy obrazów w 12 opublikowanych artykułach naukowych, w których dr. Tessier-Levigne był redaktorem lub współredaktorem, niektórzy już od 20 lat.

Panel znalazł kilka przypadków obrazów skopiowanych lub wyodrębnionych z dokumentów, ale doszedł do wniosku, że dr Tessier-Levigne nie brał udziału w manipulacji, nie był ich wtedy świadomy i nie zaniedbał ich wykrycia. .

Olivera Wanga Dostarczony raport.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *